Hvad er Marketing Atomatisering

Marketing Automatisering er en smart måde at lade et marketing software klare alle de tidsrøvende processer. F.eks. med at sikre, at de rigtige leads får den rigtige kommunikation på det rigtige tidspunkt.

Marketing automatisering handler om at bruge hjemmesiden og email markedsføring til at kommunikere med de rigtige leads på det rigtige tidspunkt og fremsætte de rigtige budskaber – OG i sidste ende kvalificere leads til købeklare kundeemner.

Eksempelvis:

  1. Alle aktive leads, der har besøgt hjemmesiden 5 gang inden for en periode.
    De kan f.eks. aktiveres med et tidsbegrænset tilbud eller sidste chance for at udnytte en kampagnefordel.
  2. Alle leads man er ved at miste. De har f.eks. ikke besøgt hjemmesiden i 6 måneder.
    De skal aktiveres med en win-back kommunikation.
  3. Alle leads der har vist interesse for et bestemt produkt.
    De kan aktiveres med en retargeting kampagne der er relevant, og aktuel i forhold til deres behov. Her kan man f. eks. yderligere segmentere efter, at de skal have scoret X antal point på dette produkt inden for en given periode.

Marketing Automatisering giver mere salg

Der er et kæmpe potentiale gemt i virksomhedens hjemmeside og kontaktdatabase. Men der er alt for få der aktiverer disse muligheder.

Faktum er dog, at købsprocessen er blevet meget mere digital. Kunderne researcher selv på nettet for kreative input og smarte løsninger på deres problemstillinger. Der sker en stor frasortering af virksomheder, der ikke har en hjemmeside, der fanger deres kunders interesse i denne fase. Uprofessionelle hjemmesider efterlader et tilsvarende uprofessionelt indtrykt af virksomheden, og de bliver derfor frasorteret.

Hvis indholdet ikke er relevant, aktuelt, engagerende og inspirerende, så surfer kunderne hurtigt videre til den næste hjemmeside på listen i Google søgningen.

Hjemmesiden og email markedsføring skal gøres langt mere intelligent og behovsstyret, og derved mere personlig og målrettet. Det kræver en ny tilgang til hjemmesidens rolle i virksomhedens kommunikation og arbejde med kunder.

Marketing Automatisering med LeadScoreApp

LeadScoreApp revolutionere hele måden virksomheder skal tænke kommunikation og salgsprocesser til eksisterende kunder. Med LeadScoreApp sættes hjemmesiden i arbejde og genererer leads til salgsafdelingen.

Med LeadScoreApp får du mulighed for at lave marketing automatisering. Du kan se ALT hvad alle dine leads foretager sig inde på hjemmesiden. Du kan se hvornår og hvilke sider de besøger. Du får tracking på ALT, hvad de foretager sig, og får FULDT OVERBLIK over det digitale fodaftryk de efterlader – også ved gen-besøg op til et helt år efter.

Med avancerede tiggers på baggrund af besøgs adfærden på hjemmesiden identificere leads med særlige behov for kommunikation målrettet til dem, for at flytte dem gennem købeprocessen. E-mails og indhold på hjemmesiden skal kun opsættes en gang, og med marketing automatisering, så plejes marketing database helt automatisk.

Mulighederne kort:

  • Få kunders købssignaler synliggjort via hjemmesiden
  • Få indsigt i hvilke leads, der er i markedet (varme leads)
  • Afkod hvilke produkter dine leads interesserer sig for
  • Identificer muligheder for opsalg og mersalg til eksisterende kunder via hjemmesiden
  • Identificer og reagere på de bedste leads
  • Målret det rigtige budskab/kommunikation til de rigtige leads på det rigtige tidspunkt
  • Planlæg salgsopfølgningen, så virksomheden får størst mulig succes med kundeleads

Læs mere om leadgenerering og lead scoring på LeadScoreApp.dk

Leave a Reply