Fastbase giver LeadScoreApp store internationale ambitioner


I august solgte jeg LeadScoreApp til Fastbase inc som er en virksomhed med base i New York. Dette er ikke afslutningen på livet som iværksætter – men et kæmpe skridt frem på rejsen.

Selv om Fastbase overtager LeadScoreApp, så er jeg stadig med på rejsen sammen med Fastbase. Drømmen er stadig at udvikle en Saas virksomhed omkring B2B leadgenerering, men nu sammen med Fastbase.

De har allerede opnået stor succes internationalt med over en mio sign-up til deres platform. Succes skyldes den tætte integration mellem Google Analytics, som bruges af mange hjemmesider til at analyserer antal besøg på hjemmesiden, og hvor mange visninger de enkelte sider får.

Med Fastbase, kan du med få klik logge ind med samme profil, som du allerede har på Google Analytics – og i Fastbase se virksomhederne, der har besøgt din hjemmeside. Og hvis du er en salgsdrevet B2B virksomhed – så kan får du ikke varmere og mere kvalificerede leads, end dem der selv har fundet frem til din hjemmeside.

Google viser dig ikke hvem der har besøgt hjemmesiden – det kan du kun se med Fastbase.

Fastbase er i en konstant udvikling. Det har en vision om at skabe en platform til nemmere og mere målrettet salg for virksomheder. Derfor kiggede de også på, hvad det næste step i udviklingen af deres platform skulle være.

Fastbase platformen har således en liste med relevante leads. Med hvordan skal kunderne skal tage kontakt til disse leads og holde en rød tråd i kommunikationen? Så kommer behovet for at kunne tracke leads og prioriterer varme og kolde leads efter en leadscoring model.

Og sådan fandt de LeadScoreApp.

LeadScoreApp har udviklet en online platform til at identificerer og tracke varme leads på hjemmesiden. Det er både virksomheder, der anonymt besøger hjemmesiden, men også leads (personer), som har en dialog med virksomheden. LeadScoreApp er udviklet i tæt samarbejde med kunderne, der fra starten har være med til at tilpasse platform til deres behov, for at fylde virksomhedens pipeline med varme leads og gøre salgsopgaver hurtigere og mere effektive.

Det er denne indsigt i kunderne samt en kodebase, der er udviklet over 6 år, der gjorde LeadScoreApp meget attraktiv for Fastbase. Det giver dem et nye produkt, som de kan rulle ud til en eksisterende kundebase, som har et behov vi kan løse.

Rejsen som iværksætter 2.0

Med salget af LeadScoreApp indtræder jeg i Fastbase som produktchef, men ansvaret for platformene Webleads og Leadscoring.

Målet er nu, at bringe funktionerne i LeadScoreApp til alle brugerne på Fastbase.

Opkøbet får dog ingen praktisk betydning for kunderne på LeadScoreApp.
Alt fortsætter som normalt: priser, support, server, data, drift og setup forbliver det samme.

Omkring fremtiden, så forventer vi, at det store potentiale ligger i Fastbase. De har en global kundebase, og et setup samt ressourcerne til at forfølge målet om, at blive den førende i verden på deres felt.

Om Fastbase

Fastbase Inc, der blev lanceret i januar 2015, har altid været førende på teknologi og brugervenlige, løsninger. Fastbase har nu en databank, der består af 200 millioner virksomheder og 850 millioner kontakter fra topmærker i 130 lande, fra hele verden.

Fastbase er noteret på en af børserne i NewYork.
https://finance.yahoo.com/quote/FBSE/

Fastbase